Sledujte také :  Hosting Onlio, a.s. |
 logo český šerm
   | uživatel :guest | zaregistrovat | přihlásit |
   
Aktuální diskuse
FOTKY Z BITEV a jiných šermířských akcí....
(celkem 2007 ) 2007 nových
Bitva SOEST 2019 2.-4.8.2019
(celkem 1 ) 1 nový
Prodám paví pera
(celkem 3 ) 3 nové
Litoměřické vinobraní 2018
(celkem 1 ) 1 nový
Kováři, mečíři, zbrojíři
(celkem 4355 ) 4355 nových
Bitva v Bulharsku (Šumen 23.-24.9.2017)
(celkem 1 ) 1 nový
Jak byste si představovali, že by měla vypadat dobrá třicítková bitva?
(celkem 51 ) 51 nových
Taktika, strategie a produkce situace v boji
(celkem 33 ) 33 nových
Jaký byl Děvín aneb kterak Čert zapadl
(celkem 5 ) 5 nových
Evropa okolo roku 1000
(celkem 9 ) 9 nových

seznam témat -> Nekorektní jednání f. Arma defensiva

Pokud chcete přidat nový příspěvek musíte být zaregistrován  | nové zprávy : nahoru
opo 15. únor 2005 16:55:43
Cau, jenom pro doplneni - postupem v pripade reklamaci se v Ceske republice zajima Sdruzeni obrany spotrebitelu. Maji jak online poradnu, tak hotline (teda stoji to nejaky peniz, no ale kdyz to pomuze tak co). Daji se najit na webovkach <a href=www.spotrebitele.cz...
Kdybys hledal konkretni paragrafy (jednak ty od Kaina a za druhe se k tomu vztahuje Zákon o ochraně spotřebitele a je to tušim 634/1992 Sb.), tak staci prolezt tenhle <a href=www.spotrebitele.info... (taky Sdruzeni obrany spotrebitelu).
Doufam, ze ty linky budou fungovat.
Preji dobre vyrizeni - s takovymi lidmi se velmi spatne jedna, to ale neznamena, ze bys nemel vytrvat.

Kain 09. únor 2005 11:34:18
Proč hádáte, podívejte se do Občana, smlouva o dílo je §631 a násl.,...
Saša 09. únor 2005 10:33:25
Nejlepsi by bylo kdybys mel i kopii toho co jsi mu posilal.Napises k tomu papir,ze reklamujes danou vec z duvodu rozdilu pozadovanych parametru mece,ke kterym se zavazal.Ma mesic na vyruzeni reklamace.A to znamena,ze bud to opravi

Dalsi problem je v te cepeli co jsi mu posilal...:(
Nevim jestli mas nejaky narok na adektvatni nahradu.Ale asi bych pozadoval vraceni penez a nahrazeni skody cepele..s tim ze by si dotycny mec nechal a poslal nejakou dohodnutou castku.Pochybuju,ze bys dostal plnou zaplacenou castku cepele,protoze na vsechno plati amortizace.

Jine reseni bych videl v prodeji mece nekomu kdo by ho chtel za plnou cenu.

Pri poslani do reklamace: Neotravuj je...nech jim to ten mesic...ten mec uz ti,jak to vypada,stejne nespravi.Kdyz totiz prodejce nestihne mesicni lhutu,mas pravo od smlouvy odstoupit...To ale neresi to ze ti znicili cepel.
Mozna bych se jeste zkusil obratit na Svaz Ochrany Spotrebitelu(snad se to tak jmenuje).Maji sve pravniky a jsou ve vetsich mestech.Hledej na netu.

Jinak takova udalost je opravdu nezavidenihodna.
Kain 09. únor 2005 07:56:00
Tři opravy, to je pověra, právníků je tu dost, třeba já, ale v zásadě tu bylo vše řečeno, meč poslat zpět a napsat dopis, kde reklamuje vady. Ale chtělo by to víc podkladů, třeba smlouvu, cokoliv...
dalibor z kozojed 08. únor 2005 16:14:55
No, rozhodně musí reklamační řízení dodělat stejná firma - tedy, že nemá smysl nechat meč doma déle než tři měcíce, kdy platí záruka na provedenou změnu - opravu (zákoník), nebo jej dokonce nechat upravovat někým jiným, na to je času dost v případě, že nepochodíš.

Jedniné současné řešení je poslat meč okamžitě nazpět s podrobným popisem závady - výčet nespojonenosti pořídit kopií a nechat doma :o) a čekat! Oni to nechají uležet, obrň se trpělivostí, otravuj je několikrát týdně nejlépe ze služebního telefonu, ono je to popožene, Zen ti snad pomůže to vydržet, když ne bůh...

Dřžím palce. Aktivní kroky viz černá listina, nadávky, osobní konzultace a inzultace prosímtě nech jako úplně poslední možnost, ne-li jen v teoretické rovině.
Nejsem sice právník, ale mám dlouholeté zkušenosti z obchodu, reklamační řízení nesmí být delší než jeden měsíc (jeden krok), firma má bohužel nárok na tuším že tři opravy, až poté ti musí nahradit škodu, tedy se to může táhnout s odklady dost dlouho, záleží tedy čistě jen a jen na jejich solidnosti.

Pomůže návštěva právníka, většina z těch slušných si za poradu nic neúčtuje, a také odborný posudek někoho od fochu, existují i soudní znalci ohledně zbraní a repliky sem pochopitelně také patří!

Jinak mám známé v ČT, takže Černé Ovce nebo i jiný publicistický pořad nebude asi problém, haha, odvetná opatření mohou být velmi účinná, ale nezapomeňme, že i negativní televizní reklama je stále reklamou.
Řezník 08. únor 2005 13:16:46
Zajet tam a nakopat jim prdel! Teda vod týhle firmy teda nikdy nic...
Kain 04. únor 2005 11:34:02
OK, tak už vím, u koho si nic dělat nenechám. Jinak ho můžeš žalovat nebo mu žalobou aspoň pohrozit, divil by ses, jak to dokáže z některýma rádoby drsňákama zamávat:-)) A poslední věc, ty máš nákres toho meče? Nevadilo by ti se o něj podělit? Chci si nechat dělat nový meč, použitelný na 9. - 10. století a asi přesně stejný jsem viděl v nálezech na fotografiích, ale ty o něm máš zjevně víc informací...
prostej 03. únor 2005 20:54:33
No Bravo... matně mi to připomíná podobný zážitek moc let zpátky, kdy mi taky někdo zkurvil krásný meč se slovy "ať jste si to zadal jakkoliv, takhle je to nejlepší, a jestli se vám to nelíbí, tak mi polibte p...., peníze vám nevrátím a předělávat to taky nebudu". Bylo mi to ale poučením, a s dotyčnou firmou jsem přestal ihned spolupracovat (dnes by se ušlý zisk za prošlá léta dal vyčíslit řádově na statisíce).

Vyvěšení na takovouto "černou listinu" je výborný nápad. Doufám, že se podle toho zařídí i další zájemci o služby této "firmy".

BTW: Možná by mohl poradit Petr Vytopil


zdar. DLR
hawkwind 03. únor 2005 15:44:03
Tak abych se podělil o nové zážitky postěžoval si a varoval toho kdo by snad chtěl tady něco nakupovat:

Už to bude nějaká chvíle co jsem vzal starší čepel (rozuměj novou, ale která ni ležela už nějakou chvíli doma) a poslal ji do Brna k firmě Arma defensiva, neboli k Joštovi osadit.Tato firma má na webových stránkám pěkně osazené čepele od hada a takto udělané jsou přece jen lepší než běžný standart. Hlavice na fotkách viditelně prorážené trnem, čistá práce.

Zaslal jsem:
čepel (s dost dlouhým řapem)
archeologický sheet s 3 pohledovým náčrtem meče a kótama
výkres 1:1 (pouze jeden pohled) s kótama
3 strany popisu nálezu s podrobným popisem meče
1 list papíru s očíslovanými úkoly co a jak s velmi podrobným popisem co chci

Jednalo se o velkomoravský meč karolínského typu z 1 pol. 9 století s jednoduchou záštitou a jednoduchou hlavicí typu "tea cossy".

Co jsem chtěl :
srovnat plochy na čepeli
protáhnout žlábek, že to znamená bezvadný výbrus s dobrým podkladem a strhnutí lesku po přeleštění)
Rukojet´ jsem chtěl BUD´ tmavé dřevo NEBO pošité kůží (červenou)
Zvlášt´jsem zdůraznil, že nechci poškodit temperování čepel

Toto se odehrálo na konci září.Telefonicky a mailem domluveno, že to není problém a cena 2000,- .

Celkový počet volání 12, výmluvy typu "Brigádník to poslal na jinou adresu...".
Datum dodání minulý týden

Čepel je přebroušená a odlehčená - jediná věc udělaná v pořádku

Žlábek - není protažen
Rukojet´ - omotaná kulatou kůží půměr 4 mm z prodejny kutil
Záštita - zepředu nacpaná průmyslová pryskyřice, zespoda letováno mosazí (je nasnadě, že temperování čepele šlo do hajzlu)
Hlavice - největší překvapení - meč nemá hlavici tea cossy,která je jasně na výkrese, ale paraořech, který navíc není prorážen (jako meče na prezentaci této firmy), ale opět použito obvyklé pájení mosazí na řapu
Povrchovka - šedý kov znamená pro pány Vika a Zátrapu, že se s mečem po broušení už nemusí nic dělat - HLAVICE JE ALE NA ROZDÍL OD ZBYTKU MEČE LEŠTĚNÁ!!!

Toto je takžka přesný přepis mého telefonátu s panem Vikem z pondělka:

Já : Dobrý den, Petřina u telefonu, já volám kvůli tomu meči . chtěl jsem Vám říct že dorazil a že nejsem moc spokojenej.

Vik: Co se Vám nelíbí?

Já : no především je to úplně jiná hlavice než na výkrese a i než je popsaná na těch 3 stránkách co jsem Vám poslal, tam má být tea cossy a přišel mi paraořech - podle čeho jste to dělal?

Vik: no podle toho velkého výkresu...

Já : tam ale taky není paraořech. (Podotýkám že hlavice jsou k r ozlišení relativně snadno)
Co s tím uděláme?

Vik: zakže Vám se to zdá drahý JOOO?

Já: mě je jedno kolik to stojí, mě zajímá, že mám jinej meč než jsem si objednal!

Vik: no já si myslím, že za 2000,- to je dobrá práce...

Já: je to jinej meč. Proč je mezi čepelí a záštitou nacpaná černá průmyslová pryskyřice?

Vik: to mi vždycky dáváme, aby to tlumilo rázy, to je zespoda letovaný mosazí, to se nemusíte bát.

Já :no to je pro mě novinka??? A když jsem si objednal "TMAVÉ DŘEVO NEBO POŠÍT KŮŽÍ" tak proč je rukojet´omotaná kulatou kůžičkou z Kutila? Nechcete tam dát prádelní šnůru jako krondák?

Vik: no já jsem myslel, že si to můžu udělat podle sebe, to dřevo praská a to pošitý se prodírá, takhle to máte stejně nejlepší, to se i líp drží rozumíte...

(V TUTO CHVÍLI JSEM UŽ FAKT HODNĚ NASRANEJ)

Já: mě je jedno jak se to drží, mě zajímá že to není to co jsem si objednal. Když už teda koukám na ten paraořech kterej tam nemá bejt, proč není ta hlavice proražená, roztemovaná a rozbroušená - trn byl 2 krát tak dlouhej než je rukojet´.

Vik: no pane víte co mi sice občas děláme rekonstrukci konkrétních mečů ale jako to pro Vás neéé.
Takže Vám se to zdá drahý JÓOO???

Já: ne ale dostal jsem něco úplně jinýho než jsem si objednal a navíc je to špatně udělaný.
Mám Vám to poslat na opravu?

Vik: no víte co to když to ted´rozdělám tak se to celý zkurví...

Já: No tak mi to budete muset nahradit jinak. (Myšleno vemte novou čepel, udělejte novej meč a když tohle prodáte, tak si pak s prachama dělejte co chcete)

Vik: no mě se to za 2000,- zdá jako dobrá cena

Já: chcete to nějak řešit, nebo chcete pěknou reklamu?

Vik: mnooo

atd. ještě nějakou dobu z různých telefonů (protože jsme byli několikrát "přerušeni".

PROTELEFONOVÁNO 350,- TELEFON VZDÁVA a Já TÉŽ.

Kdyby na meči nebyla moje vlastní čepel za 2000,- tak bych to neřešil a odeslal meč okamžitě nazpět, nicméně na reklamaci se mi nepodařilo za boha dohodnout.
Má někdo podobnou zkušenost s nekorektním jednáním této firmy?

Jsem na sebe velmi hrdý, protože jsem se udržel a neřval jsem do telefonu sprostě, což svědčí o tom, že zenová lukostřelba ze mě učinila klidnějšího jedince.
Právnící v komunitě poradte prosím další postup.

webmaster